SEO Expert

Search Engine Optimization


Ce este Autoritatea Domeniului (DA) si cum influenteaza un site web

Sunt foarte multi factori de care tine cont Google cand vine vorba de clasarea unui site web in rezultatele de cautare si afisarea in pagini.

Un element important care este luat in considerare de Google este AUTORITATEA DOMENIULUI sau DA (Domain authority).

Domain authority este o metrica dezvoltata de Moz – cu cat mai mare este acest scor cu atat mai multe sanse ai pentru ca proiectul tau web sa se claseze mai bine in afisarea rezultatele de cautare Google si sa atraga trafic de calitate pentru site-ul tau.

Autoritatea domeniului site-ului tau este o metrica prin care sa masori eforturile SEO (Search Engine Optimization) in comparatie cu site-urile concurentei.

DOMAIN AUTHORITY VS PAGE AUTHORITY (DA vs PA)

Inainte de a vedea ce putem face pentru a creste autoritatea domeniului unui site, trebuie sa vedem care este diferenta dintre DA si PA si cum influenteaza fiecare.

Page Authority este o metrica similare dar nu masoara puterea unui site intreg ci a unei pagini intregi.

CUM CALCULAM DOMAIN AUTHORITY

Este o scala de la 1 la 100 ( 1 fiind cea mai mica, 100 cea mai mare) prin care algoritmul celor de la MOZ calculeaza autoritatea unui domeniu. Este o scala algoritmica prin care ne masuram puterea site-ului.

Moz foloseste peste 100 de factori pentru a determina autoritatea unui domeniu, dupa cum urmeaza:

– Domenii web care dau link spre site-ul nostru (backlinks de la diverse site-uri web). Deci daca avem doar 20 de linkuri de pe 2 site-uri avem doar 2 root domain care ne dau link. Este mai important sa avem putine linkuri de pe site-uri mai multe, decat multe linkuri de pe 2-5 site-uri. Practic printr-un backlink facut de alt site catre site-ul nostru se ofera credibilitate site-ului nostru si google claseaza mai sus domeniu nostru in cautari, datorita increderii oferite de alte domenii web care ne fac referinta. Sa avem cat mai multe site-uri care „vorbesc” despre site-ul nostru este un aspect foarte important.

– MozRank, este o metrica importanta prin care Moz calculeaza puterea unui site prin link externe. Ia in considerare nu doar numarul de linkuri care vin spre site, dar si calitatea lor. Ar trebui ca cei care „vorbesc” despre site-ul nostru sa fie si ei clasati foarte bine in google si astfel sa se creez o legatura de recomandare pe baza de incredere.

Calitatea va bate mereu cantitatea in domeniul SEO, ceea ce inseamna ca un link de pe un site cu DA > 45 este mai bun decat 10 de pe site-uri cu DA ~ 20.

– MozTrust, este la fel ca MozRank doar ca este o metrica prin care se determina calitatea linkurilor spre site.

– Contentul de calitate (continutul din site), este un factor foarte important prin care un site este analizat de Google, deci trebuie sa avem pe site continut de calitate, texte scrise si optimizate corespunzator, imagini relevante, infografice sau video, in functie de domeniul de activitate.

– Semnale sociale (canalele de Social Media), Google verifica daca contentul de pe site este de calitate prin semnale trimise de canalele de social media (facebook, instagram, twitter, etc).

CUM CALCULEAZA MOZ AUTORITATEA PAGINII?

Chiar daca puterea unui site este determinata de autoritatea domeniului, este important sa stim si ca autoritatea unei pagini va juca un rol important in strategia de SEO.

Moz foloseste o scala similara cu domain authority pentru a determina scorul de calitate a unei pagini. Acest scor poate fluctua de la luna la luna pentru ca Moz isi optimizeaza constant algoritmul precum o face si Google.

Cateva elemente care determina autoritatea unei pagini:

– semnale sociale (Google My Business, Facebook Share, Tweets, Linkedin Share, Pinterest)

– numarul de domenii care dau link spre pagina (backlinkuri)

– numarul de domenii care dau link cu anchor text partial (backlinkuri cu anchor text)

– numarul de links spre pagina

CUM PUTEM SA CRESTEM AUTORITATEA UNUI SITE?

1. Alegerea unui nume de domeniu bun. Este important ca numele domeniului sa fie cat mai apropiat de domeniul de activitate al site-ului. Numele trebuie sa fie scurt, relevant pentru activitatea de pe site, usor de citit atat de catre oameni dar si de catre robotii Google si ideal sa cuprinda un cuvant cheie semnificativ domeniului de activitate.

2. Optimizarea content-ului din pagina. Este important sa ne optimizam On Page site-ul pentru a creste autoritatea domeniului. Deci trebuie sa ne asiguram ca avem titluri, imagini, meta title, meta description, viteza de incarcare bine optimizata.

3. Content link-uit sau backlink-uri. Este important sa avem linkuri spre continutul nostru de pe site. De aceea trebuie sa atragem backlinks de calitate de pe site-uri cu autoritate. Cu cat este mai calitativ contentul de pe site si cu cat mai multe linkuri atrage cu atat mai bine.

4. Imbunatatirea structurii de linkuri interne sai internal link. Multe site-uri sunt ingrijorate sa atraga cat mai multe linkuri externe dar uita de importanta linkurilor interne. Aceste linkuri interne ajuta vizitatorii si Google sa descopere alte bucati de content de pe site-ul tau si ajuta la cresterea experientei de utilizare. Dar sa nu exagerati cu linkurile interne, iar in aces scop se recomanda un maxim 5 de linkuri catre alte articole.

5. Eliminarea linkurilor toxice. Din cand in cand este important sa vezi profilul de linkuri si sa vezi daca ai backlinks care sunt toxice sau rele. Astfel vei putea sa dai unfollow acestor linkuri toxice pentru a nu te trage in jos. Unfollow la un link inseamna ca mnotorul de cautare google nu va mai vedea acel link si nu mai exista riscul sa fii penalizat.

6. Mobile Friendly si eventual AMP integrat pentru varianta de MOBILE. De cand cu mobile-index first (un algoritm google) este important sa ai un site web mobile responsive si friendly pentru ca Google va indexa prima data varianta mobila a unui site apoi varianta desktop. De aceea este recomandat ca atunci cand construiesti un site sa te gandesti sa fie optimizat pe MOBILE si apoi pentru desktop. Asigura-te ca intreg contentul de pe site este usor de vazut de pe telefon sau tableta si testeaza mereu in functie de posibilitati pe diferite device-uri cum se aseaza site-ul tau.

7. Blogging si articole calitative constant. Este important sa dezvolti constant articole pe blogul site-ului tau pentru ca Google sa il descopere dar si oamenii care intra pe site sa vada ca esti interesat de ei si ca le oferi content de valoare. Incearca in articole sa folosesti cat mai multe poze, infografice, video si bineinteles text de buna calitate. Textul trebuie sa nu fie unul foarte academic, sa fie usor de citit si incearca sa nu repeti cuvinte (soloseste mereu sinonime pentru ca google apreciaza acest aspect).

8. Promovarea contentului pe canalele de Social Media. Este important sa ne amintim ca semnalele sociale sunt factori de clasare importanti, de aceea trebuie sa ne promovam contentul pe canalele de social media pentru a da semnale pozitive Google-ului si pentru a ne oferi o expunere mai mare a business-ului.


CONCLUZIA ACESTUI ARTICOL

Autoritatea domeniului unui site web este importanta pentru ca ne da sansa sa vedem performanta generala a site-ului nostru dar si sa ne comparam site-ul cu cele ale concurentilor nostri. Sa imbunatatim punctele slabe si sa otimizam cat mai bine si cat mai mult platforma noastra.

Daca putem sa vedem ce scor de autoritate are site-ul nostru si sa optimizam elementele de pe site si din afara site-ului cu siguranta acesta va primi un scor de autoritate mai mare si va prinde o pozitie mai buna in rezultatele de cautare Google. Sa  nu uitati ca otimizarea trebuia facuta pentru oameni si nu pentru roboti. Datorita evolutiei inteligentei artificiale, google nu mai este doar un simplu robot, este un robot umanoid care are nevoie de informatii foarte bine afisate si optimizate.

Petronel 
Ultimele postari ale lui Petronel  (vezi toate)